Формування професійного іміджу студентів

Печать


Традиційно у жовтні у Нікопольській філії проводиться науково-практична конференція «Професійний імідж студента Європейського університету», метою якої є дослідження та формування основних напрямків створення професійного іміджу студента в контексті вимог Болонського процесу. Ця наукова конференція присвячена святкуванню 20-річниці від дня заснування одного з перших в Україні приватних вузів -  Європейського університету. На цьому засіданні були присутні студенти 1 курсу за напрямом підготовки ««Комп’ютерні науки» і студенти 2 курсу Бізнес-коледжу за напрямом підготовки «Економіка підприємства», а також почесний гість нашої конференції профконсультант Нікопольського міжрайонного центру зайнятості Філенко Олександр Олександрович.

 

Розвиток ринкових економічних відносин в процесі розбудови демократичного суспільства ставить перед економічними вищими навчальними закладами нові завдання в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців економічного профілю. Серед цих завдань головними і першочерговими на сучасному етапі розвитку нашого суспільства є формування професійних якостей майбутніх фахівців.

Відповідно з Концепцією організації наукової роботи у Європейському університеті визначені кафедральні теми наукових робіт. Кафедрою соціально-гуманітарних дисциплін проводиться активна робота по реалізації комплексної теми науково-дослідної роботи «Проблеми розвитку нових професійних, ділових та особистісних якостей фахівців в умовах становлення інноваційного суспільства». У зв’язку з цим, науковим керівником теми, доцентом кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Шахматовою Тамарою Володимирівною проводиться робота по дослідженню проблем формування ділових якостей майбутніх фахівців економічного профілю.

Студентство також не стоїть осторонь проблем підготовки до майбутньої професійної діяльності і вже сьогодні має певні уявлення про свою майбутню професію. В своїх доповідях студенти показали, які знання, моральні якості і зовнішній вигляд повинні бути у студента-випускника. Крім того, вони розповіли, ким вони хочуть стати і що для цього вони вже зробили, і що ще збираються зробити.

Черепащенко Анжеліка, студентка 2 курсу Бізнес-коледжу, навчається за напрямом підготовки «Економіка підприємства». Вже сьогодні вона розуміє, що економіст – це фахівець, який готується для виконання всіх видів економічної роботи на підприємстві. «Дивлячись на нашу сьогоднішню економіку, мені хотілося самій зробити внесок  у її розвиток. Навчальний план підготовки фахівця-економіста включає вивчення гуманітарних і соціально-економічних дисциплін, які складають фундамент науково-теоретичної і гуманітарної підготовки студентів, дозволяють зрозуміти суть і соціальну вагомість майбутньої професії. Сучасний економіст повинен мати великі організаторські здібності, знати всі економічні закони та вміти їх застосовувати на практиці, мати наполегливість у досягненні поставленої мети і постійно вдосконалювати економічне мислення. Тому мені, як студенту, потрібно набувати такі необхідні для майбутньої професії знання, щоб стати справжнім знавцем своєї справи і бути гарним економістом».

За останні 20 років людство зробило багато впевнених кроків вперед у розвитку технологій. Найбільше абсолютно нових професій з’явилося у зв’язку з розвитком інформаційних технологій. Цю ситуацію розуміє майбутній фахівець з інформаційних технологій Тарасов Олександр, студент 1 курсу. Обравши цю професію, він розуміє її суть: «ІТ-спеціалісти чи програмісти узагальнено називають категорію людей, які займаються розробкою алгоритмів та програм на основі математичних моделей. Сьогодні в умовах швидкого розвитку інформаційних технологій професія програміста затребувана на будь-якому підприємстві. Адже ці люди стежать за працездатністю серверів з усією інформацією. Плюсами цієї професії є постійне самовдосконалення, високий попиту на ринку праці і гідна  заробітна плата».      

Випускникам ювілейного, 20-року Європейського університету, також було що додати в якості настанови та побажань майбутнім спеціалістам.

Так, студент 6 курсу заочного відділення Филимонов Григорій, навчається за напрямом підготовки «Інформаційні управляючі  системи та технології». Він впевнений, що навчатись  у Європейському університеті – це гарна можливість для тих, хто б хотів займатися комп’ютерною технікою чи інформаційними технологіями професійно. Сучасний студент – це самостійна і ініціативна людина. За п’ять років навчання він дорослішає, глибоко вивчає дисципліни, з якими буде пов’язане усе їхнє життя. Ці умови забезпечує добре налагоджена організація навчального процесу і професорсько-викладацький склад університету, який з незрілих абітурієнтів робить готових до професійної діяльності спеціалістів для роботи в наших непростих економічних умовах».

 «Програма Європейського університету ставить собі за мету виховати особистість з широким світоглядом, зробити з неї теоретичного фахівця, який набуде навичок саме професійного мислення і знання в загальних питаннях, а ось вже вузьку спеціалізацію, коли знання переходять в навики і уміння, студент отримує на виробничій практиці», - такої думки дотримується студентка 5 курсу денного відділення Мірошниченко Ніна. «Навчальний процес в університеті є основною  ланкою професійного становлення студента. На четвертому курсі перед кожним студентом постає питання  проходження виробничої практики. Вона покликана вдосконалювати набуті за роки навчання в вузі знання та формувати практичні навички для досягнення встановленого рівня кваліфікації та відповідних професійних вмінь. Свідомий студент повинен готувати себе самого, щоб в подальшому стати затребуваним фахівцем. І не варто чекати першого року роботи, щоб методом спроб і помилок заробляти свій авторитет. Це послідовно і ґрунтовно можна робити за допомогою професійних звітів з практики, які допомагають систематизувати і закріплювати свої знання».                          

 «Сьогодні роботодавці приділяють все більше уваги  питанням етики ділових і особистих взаємовідносин при відборі персоналу і його прийомі на роботу, а також в процесі безпосереднього виконання працівниками своєї професійної ролі, - наголосила студентка 3 курсу Усик Тетяна, - тому виконання працівниками організації норм і правил етики ділових відносин стає її «візитною карткою» і визначає в багатьох випадках той факт, чи буде зовнішній партнер або клієнт мати справу з даною організацією в майбутньому і наскільки ефективно будуть будуватися їх взаємовідносини. Засвоєння цих норм і правил етикету відбувається на дисциплінах соціально-гуманітарного циклу. Знання цих дисциплін дозволить майбутньому спеціалісту легко влитися у трудовий колектив, правильно будувати службові відносини, сприяти швидкому оволодінню професійними навичками і допоможе стати справжнім фахівцем і культурною людиною».

 Що ж необхідно передбачити та як не схибити під час вибору майбутнього фаху ? З  професійними порадами для студентів 1 курсу та 2 курсу Бізнес-коледжу виступив профконсультант Нікопольського міжрайонного центру зайнятості Філенко Олександр Олександрович. Він ознайомив студентів  з напрямами діяльності міжрайоного центру зайнятості, а також  з вимогами до професійної кваліфікації фахівців за обраними напрямами навчання, провів професійно-діагностичне  дослідження серед студентів за допомогою диференціально-діагностичного опитувальника,  закликав студентів після закінчення університету пробувати, шукати і досягати гідного місця роботи, реалізовувати свої набутті знання та навички і не зупинятися при виникненні труднощів.

Ми бачимо, що сучасний світ вимагає високого рівня технологічних умінь майже для будь-якої кар’єри. Студентство – це особлива соціальна група, яка має свої психічні особливості, етапи розвитку соціальної адаптації у вищому навчальному закладі. Особливе значення для адаптації студента має колектив. Роль професорського викладацького складу всього вищого навчального закладу полягає у тому, щоб допомогти студентові в процесі становлення його не тільки як майбутнього спеціаліста, але і як особистості, сприяти створенню атмосфери свободи, самоповаги і творчості. Практичне значення конференції полягає в розробці та впровадженні у навчально-виховний процес Нікопольської філії Європейського університету  педагогічних умов формування професійних якостей майбутніх фахівців економічного профілю, комплексу методик для визначення рівнів сформованості ділових якостей майбутніх фахівців економічного профілю, експериментальної методики формування професійних якостей майбутніх фахівців економічного профілю.

Ця зустріч надихнула усіх студентів-першокурсників на подальше успішне навчання і становлення майбутніх спеціалістів, адже усі умови нам для цього створені. І хоча студентом першокурсником бути нелегко, але цей шлях стане легшим, якщо по ньому рухатися з цікавістю, бажанням і цілеспрямованістю. Тоді ми зможемо довести, що гідні називатися СТУДЕНТАМИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Дякуємо адміністрації університету і гостям конференції за корисну зустріч і конструктивний діалог.